jump to navigation

Perjalanan Hati November 21, 2009

Posted by kamarul in Cerpen Bersiri.
trackback

“Sayang atau cinta tak perlu diucapkan. Bila tiba masanya…bila takdir menulis untuk dua hati bersatu.kedua-dua rasa ini akan bersatu”,getusnya. Lirikan matanya di halakan tepat pada K’. kereta yang dipandu meluncur laju membelah jalanraya yang agak kosong. K’ membetulkan posisinya di sebelah A’. saat ini, tiada suara atau reaksi daripada kedua-duanya. Masing-masing bertumpu kepada jalan dan kenderaan yang bersimpang-siur. Sesekali K’ melarikan bola matanya ke arah A’ yang sedang memandu. A’ menyedarinya. Dibiarkan saja keletah K’. ada masanya A’ akan mencuri pandangan terhadap K’ melalui cermin sisi hadapan. Harapannya agar K’ tidak menyedari perbuatannya.

“Kenapa K’?, A’ bersuara. Rimas dengan K’ yang asyik mencuri pandangan terhadapnya. K’ tersentak.

“Tak..saja. melihat sesuatu yang comel”, K’ berpura-pura mencapai buku yang baru dibelinya di sebuah gedung beli-belah terkenal di ibu negara.

“Comel,cantik tu kan milik DIA. Sepatutnya kita harus memuja dan memujiNYA, A’ membalas. Sindiran terkena.K’ diam. Berfikir untuk melontarkan ayat. A’ menyedari bahawa K’ terkena dengan ayat yang diucapkannya. A’ tersenyum. K’ menyedari senyum itu. Senyum seorang kawan yang mula merobek egonya. Mereka tersenyum spontan. Seolah-olah sedar ada sesuatu yang sedang mengusik tangkai hati.

“K’…nak makan kat mana ye?” A’ bertanya.

“Kita makan dekat Kafe Canai 69”, jawab K’. tanpa sebarang bantahan, A’ meneruskan pemanduannya tanpa soal. Kenderaan memecut mengharungi jalanraya yang semakin sibuk. K’ sibuk membaca buku baru yang didapatinya tadi. Sesekali mencuri pandang terhadap A’.

“Tuhan..jika ini takdirMU…Aku berserah.Tiada upaya padaku untuk mengingkarinya. Restu dan berkatilah hubungan ini. Semoga KAU sentiasa bersama dalam jalinan tersebut. K’ membisikkan sesuatu dalam hatinya.

Perjalanan baru bermula. Kisah lalu dikunci.Debu perjalanan kian terasa. Kaki akan melangkah bersama restuNYA.

Kisah baru bermula kembali. Menyusuri perjalanan hati yang tidak tahu di mana akhirnya. Hanya Takdir dan masa akan menentukan.

Bersambung………..

Komen-komen»

1. nurul88 - Januari 16, 2010

i luv this story

2. sufi afiera - April 6, 2011

pengakhiran cerita?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: