jump to navigation

Akhirnya!!! Jun 7, 2009

Posted by kamarul in Uncategorized.
trackback

Rosli Dhobi:Pejuang atau Pembunuh akhirnya ke udara di saluran ASTRO PRIMA.Setelah hampir 2 tahun,kisah epik ini berjaya juga direalisasikan.2 tahun yang penuh dengan ranjau dan onak.bermula dengan Kajian akhirnya direalisasikan ke layar kecil.Tiada perkataan yang dapat digambarkan untuk menyatakan kepuasan ini.Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam mengangkat dan memberi perspektif baru terhadap anak muda yang bernama Rosli Dhobie ini.Terima kasih sekali lagi.

Saya berharap agar Rosli Dhobie ini bakal menjadi titik tolak kepada perkembangan intelektual masyarakat Malaysia dalam memahami sejarah perjuangan bangsa dan kolonialisme.Rosli Dhobie adalah pemula kepada usaha kajian yang dilakukan.Selepas ini, saya berharap agar saya dapat membuat kajian terhadap tokoh dan tamadun bangsa Malaysia yang masih lagi dikaburi oleh orientalis barat.

InsyaAllah..saya dalam usaha mengkaji beberapa orang tokoh yang masih lagi digelapkan sumbangannya oleh kolonial British.Juga sejarah tamadun yang masih gagal dirungkai.Contohnya kisah kedatangan Islam ke Nusantara dan segala yang bersangkutan dengannya.Kepada bloggers yang punya info tentang sejarah bangsa dan Tamadun Malaysia,saya mengharapkan kerjasama untuk membolehkan suatu perubahan terlaksana.Sejarah keagungan bangsa demiuntuk tatapan generasi akan datang.

Kepada mereka yang berminat boleh berhubung terus menghantar info-info berkaitan terus kepada blog ini.Semoga usaha ini akan dapat menjernihkan terowong sejarah kita yang sentiasa gelap ini.

Komen-komen»

1. ajami - Jun 7, 2009

Salaam..

sila tonton mini-siri Warkah Terakhir Rosli Dhoby (8 eps) setiap rabu & khamis 9mlm sepjg bln jun @ astro citra.. w/pun dokudrama ini sudah diadun sejarah+fiksyen, tapi keaslian perjuangan Rosli Dhoby tetap diangkat dgn sempurna 😉

kudos to wan hasliza – the scriptwriter+director 😉

2. zra1516 - Jun 11, 2009

genap setahun baru ko update blog engkau ni aman. astaga.


Tinggalkan komen