jump to navigation

1ST day di Firdaus Maju Production Disember 1, 2006

Posted by kamarul in EKSPRESI.
trackback

1 Disember 2006.Aku memulakan hari baru aku di tempat kerja baru.Firdaus Maju Production majikan baru aku.Bangun pagi aku terasa aku masih lagi bekerja di Perdana Leadership foundation.Tapi segera aku tepiskan ingatan itu.Aku secara rasminya menjadi Firdaus Maju Production Staff.Anyway, hari pertama bukanlah suatu pengalaman yang menarik.Simboliknya, kita akan di briefing tentang kerja atau tugasan kita.Kemudian hari pun berakhir dengan kekosongan.

Setelah briefing oleh Head of researcher & Library, aku mengerti serba sedikit tentang tugas aku.Pertamanya, aku dikehendaki untuk membantu dalam tugas-tugas penyelidikan bahan-bahan untuk sesuatu rancangan yang ingin diterbitkan.Setelah itu, aku di beri penerangan bahawa kesemua hasil kajian tadi akan di simpan dan di rekodkan untuk tujuan rujukan bagi individu-individu yang berminat.Tugas aku yang utama bermula di sini.Aku dikehendaki untuk mereka sistem rekod untuk penyimpanan.

Lebih besar dari itu, aku diberi penerangan bahawa FMP merancang untuk membuat Research centre untuk tujuan penyebaran maklumat.Oleh hal yang demikian, aku di minta membuat kertas cadangan bagi pembinaan Research Centre tersebut.(Pening sudah bermula) .Oleh hal yang demikian, aku nak minta pertolongan teman-teman semua dalam mereka kertas kerja ini.Tolonglah aku yang kekurangan pengalaman ini.Andai Research centre ini menjadi kenyataan, pihak pengurusan berjanji untuk menambah tenaga kerja untuk Research centre.Aku bakal menjadi Pioneer tuk Reserach centre ini.Satu tanggungjawab yang berat untuk digalas.Harapan aku agar teman-teman di PLF dapat memberi sokongan dan panduan kepada aku.Tolonglah aku agar aku dapat menolong diri teman-teman sekalian.

Salam kerinduan tuk Teman-teman.  

Komen-komen»

1. Anak Binti Bapak - Disember 1, 2006

Salam….
Ait???teman2 di PLF shj ker yg boleh utarakan cadangan, idea, kupasan, kritikan dan sewaktu dengan nya???

2. kamarul - Disember 1, 2006

Sesiapa saja la oi…Plz help me

3. t-team tertua - Disember 1, 2006

assigment ni bukan utk gaji 1600. ni utk gaji 3000 ni. sian kau. kau boleh cuba contact en shah @ en azahar. maybe depa terlibat dgn proposal utk set up perdana library dulu. aku nak bg pandangan, aku sendri pun sama mcm kau. malah lbh jahil dlm hal2 library ni. good luck.

4. amien7 - Disember 1, 2006

salam.
selamat bekerja sahabatku..
nampaknya tugas yg begitu mencabar mindamu telah bermula.
memang berat tanggungjawab yg ko pikul tu. anyway, aku selaku biro PLF akan membantu ko memberi buah2 fikiran yg puitis dan kritis dlm proses menyediakan paperwork tersebut..
aku juga mencadangkan ko mendapatkan pandangan tengku halim kerana beliau merupakan seorang yg mempunyai banyak idea-idea yg bernas umpama beras2 keluaran BERNAS.
key dude…chow dulu…

5. axl rose - Disember 5, 2006

dalam hal mendapatkan idea untuk proposal library nie,
AMN lah orang yang paleng sesuai karna dialah yang telah berhempas pulas membuat kertas kerja asal yang telah dibentangkan kat EXCO pada bulan february 2004.

AMN lah orgnye yang telah dilantek oleh arwah tan sri azizan zainul abidin untuk membina library nie… so, dia telah membuat research yang banyak sehingga pening kapla la… tu la dia….

6. nur_alyesha - Disember 6, 2006

Aku stuju dgn pendapat t-team tertua tu. Bkn xnak tulun, tp aku sendiri xtau sangat tentang bab-bab library nie. Bile masuk PLF nie, baru aku tau serba sedikit tentang library. So, harap kau dapatkan nasihat dari yang pakar dan yang berpengalaman yea.

p/s: Syok jugak koje library nie sebenarnye.

7. taqie - Disember 7, 2006

tahniah, dtp kerja baru….
hidup kamarul!

8. axl rose - Disember 7, 2006

ha diari alesya,

tau pon sronok keja library nie..
memang best pon, sebab bergelumang dengan buku, digital records, majalah, whats new in library, dan senarai buku…

memang menchabar keroje nie beb…

9. Jantan Tak Guna - Februari 24, 2007

Pening kepala makan panadol
Sakit kote pakai kondom
Set up research centre bukan mcm bukak kebun kelapa sawit ke?
Tu la, masa belajar asyik main sabun je..skrg cuba cik mat jawab!


Tinggalkan Jawapan

